Barbara Tomczak
Webmaster & Graphic Designer
Jak działa email marketing?
Email marketing może to być jedna z najstarszych form komunikacji cyfrowej, ale email nadal króluje, jeśli chodzi o pozyskiwanie nowych klientów. Jasne, istnieją inne nowsze metody komunikowania się z odbiorcami i klientami. Metody komunikacji, takie jak media społecznościowe, czat na żywo i wiele innych. Email marketing jest nadal uznawany za najskuteczniejszy kanał marketingowy , przewyższający media społecznościowe, SEO i marketing afiliacyjny. Dlaczego przy całym szumie wokół nowych kanałów, technologia sprzed kilkudziesięciu lat wciąż jest jedną z najskuteczniejszych strategii marketingowych? Pomimo rozwoju społeczności, ludzie korzystają z poczty email częściej niż z innych platform. W końcu, jaki jest pożytek z email marketingu dla kogoś, jeśli go tam nie ma? Dane pokazują, że większość osób korzysta z poczty e-mail – a liczba ta rośnie z każdym rokiem. Ponadto w przypadku marketingu emailowego jesteś właścicielem połączeń – nie musisz się martwić o zmiany algorytmów, które zwiększą Twój zasięg. Dlatego budowanie skutecznej kampanii e-marketingowej jest ważniejsze niż kiedykolwiek. Jest problem – większość ludzi nie wie, jak zrobić to dobrze (prawdopodobnie widziałeś te osoby w swojej skrzynce email).
Mailing jest jedną z najskuteczniejszych strategii, w dużej mierze dlatego, że jest dość intuicyjny i często zautomatyzowany. Skuteczna kampania email marketingowa w swojej podstawowej formie wymaga trzech zasadniczych elementów:
1. Lista emailowa
Aby prowadzić udane kampanie emailowe, potrzebujesz aktywnej listye-mailowej. Jest to baza kontaktów email, w której są Twoi odbiorcy, czyli osoby które wyraziły zainteresowanie otrzymywaniem komunikacji marketingowej od Twojej marki. Istnieje wiele sposobów na zbudowanie listy emailowej. Jednym z najłatwiejszych jest stworzenie „magnesu”, którym interesuje się Twoja grupa docelowa, na przykład darmowych materiałów, w zamian za ich adresy email.
2. Dostawca usług poczty email
Dostawca usług email (ESP), znany również jako platforma email marketingu, to oprogramowanie, które pomaga zarządzać listą email. Pomaga również w projektowaniu i realizacji automatycznych kampanii email marketingowych oraz personalizację wiadomości. Korzystanie z ESP pozwala zautomatyzować działania wywołane zachowaniami docelowych odbiorców. Dzięki temu możesz spersonalizować każdy komunikat i interakcję z nimi, co oznacza, że zaangażowanie i współczynniki konwersji ogólnie się poprawiają.
3. Jasno określone cele marketingowe
Email marketing możesz wykorzystać do osiągnięcia wielu celów biznesowych. Na przykład możesz użyć marketingu emailowego, aby:
- zwiększać sprzedaż
- zwiększyć świadomość marki
- generować leady
- utrzymywać zaangażowanie klientów
Aby przeprowadzić skuteczną kampanię email marketingową, Twoja lista emailowa, ESP i cele muszą być zgodne. Potem możesz zabrać się do pracy.Pierwszym krokiem jest segmentacja listy emailowej według zainteresowania subskrybentów lub działań. Następnie utwórz email lub serię emaili, które mają zachęcić klienta do zrobienia czegoś (Twój cel). Na koniec użyj swojego ESP, aby wysyłać emaile i automatycznie monitorować kampanię w internecie.
Zalety email marketingu
Jak każdy inny kanał marketingowy, email marketing ma swoje zalety. Przyjrzyjmy się krótko niektórym z bardziej znaczących:
Email jest oparty na uprawnieniach
Gdy klient powierza Ci swój adres email, jest to wirtualny odpowiednik otrzymania kluczy do domu. Uzyskanie pozwolenia na wejście zamiast pojawiania się bez zaproszenia, zwiększa szanse na zaangażowanie użytkownika i konwersję.
Zapewnia bezpośredni dostęp do odbiorców
Możesz komunikować się bezpośrednio z subskrybentami w ich harmonogramach. Ponieważ ludzie codziennie sprawdzają swoje wiadomości email poprzez pocztę elektroniczną, prawdopodobnie Twój e-mail zostanie wyświetlony.
Daje większą kontrolę
W przypadku większości innych platform marketingowych, nie jesteś właścicielem platformy. Jeśli platforma przestanie istnieć, cała twoja ciężka praca tonie wraz z nią. Dzięki e-mailom jesteś właścicielem relacji, które tworzysz z subskrybentami.
Więcej możliwości personalizacji
Możesz używać danych do tworzenia form marketingu bezpośredniego, czyli spersonalizowanych i hipertargetowanych kampanii. Badania pokazują, że segmentowane i spersonalizowane kampanie zwiększają przychody aż o 760 procent.
Wymierny
Mierzenie skuteczności kampanii marketingowej ma kluczowe znaczenie, a automatyczny marketing emailowy sprawia, że mierzenie kampanii jest dziecinnie proste.
Skalowalny
Kampanie email marketingu można skalować bez obciążania zasobów i obniżania jakości. Jasne, trudno jest wyróżnić treści marketingowe spośród wszystkich innych emaili promocyjnych i spamowych, które w dzisiejszych czasach trafiają do skrzynek odbiorczych użytkowników. Ale to nie koniec historii. Pomimo ogromnej ilości wiadomości email, które użytkownicy otrzymują codziennie, badania pokazują, że 91% ludzi chce otrzymywać promocyjne wiadomości email od firm, którymi są zainteresowani. W rzeczywistości nie ma lepszego sposobu na zbudowanie trwałej i osobistej relacji z rynkiem docelowym niż treści email marketingowe. Inne niedawne badanie sugeruje, że poczta email jest 40 razy skuteczniejsza niż media społecznościowe w przyciąganiu nowych klientów. E-mail marketing jest naprawdę bardzo żywy!
Konwencjonalna mądrość dotycząca strategii treści w e-mail marketingu nadal obowiązuje. Potrzebujesz dobrych wierszy tematu, które zachęcą czytelników do otwarcia wiadomości e-mail. Chcesz również spersonalizować swoją wiadomość i kierować wiadomości e-mail poprzez segmentację listy. Ale opracowanie skutecznej strategii e-mail marketingu wymaga znacznie więcej. Nasza firma posiada niezbędną wiedzę dotyczącą treści e-mailmarketingu, które pomogą zrobić więcej dla Twojej marki i przyniosą realne korzyści. Zobacz, jak pracujemy i jak możemy sprawić by grono Twoich odbiorców stało się znacznie szersze!
Nie wystarczy wrzucić emaila z chwytliwym i przekonującym tematem do skrzynki odbiorczej czytelnika. Odbiorca musi mieć kontekst, który poinformuje ją, dlaczego wogóle otrzymuje tę wiadomość email. Skuteczne treści email marketingowe nie powinny być tylko jednorazowym przekazem, ale powinny być częścią kompleksowej strategii marketingowej. Jest to znany „lifecycleemail marketing” i może być skutecznym sposobem dotarcia do odbiorców. E-maile można kategoryzować według etapu Twojej relacji, aby nadać odpowiedni kontekst.
- Wdrażanie . Te e-maile pomagają czytelnikowi zapoznać się z Twoją firmą. To emaile witające czytelnika, zachęcają do śledzenia Twojego profilu oraz do następnego etapu relacji.
- Subskrypcje . Obejmuje to biuletyny, kursy, ogłoszenia na blogu.
- Promocje . Te emaile zawierają specjalne oferty, rabaty i zaproszenia dla czytelników.
- Transakcje . Emaile związane ze sprzedażą mogą również dodać element marketingowy i zaprosić czytelników do głębszej relacji.
- Odpowiedź na zachowanie . Te e-maile są bardziej osobiste, ponieważ są odpowiedzią na zachowanie czytelnika. Obejmują one e-maile, które dostarczają żądane pozycje, porzucone koszyki, akcja po kliknięciu, zakończenie transakcji, interakcja z linkiem aktywacyjnym, odpowiedzi z historii przeglądania, odpowiedź na reklamę, prośby o opinie i wiele więcej.
Ważne jest, aby odbiorca znał kontekst, który wskazuje adresatowi, dlaczego otrzymuje te kampanie emailowe. Ten kontekst podaje powód otwarcia wiadomości email i działania na jej podstawie. Zwrócenie uwagi może zwiększyć skuteczność treści email marketingu. E-maile to świetna okazja do konwersji. Niezależnie od tego, czy prosisz o kolejny mały krok, taki jak przekazanie opinii lub start promocji, musisz poinformować czytelnika, jakie działanie chcesz, aby wykonał na podstawie wiadomości email.
Skuteczne treści email marketingowe wyznaczają oczekiwania na przyszłość. Wystarczy wspomnieć, że czytelnik powinien zwracać uwagę na reklamy i oferty w nadchodzących wiadomościach email, aby oczekiwać przyszłej komunikacji.
Bądź konsekwentny
Czytelnicy chcą wiedzieć, czy mogą spodziewać się wiadomości email codziennie, co tydzień lub co miesiąc. Cykliczne otrzymywanie wiadomości pozwala na budowanie świetnej interakcji z klientem.
Dotrzymuj obietnic . Jeśli obiecujesz coś swoim czytelnikom, muszą wiedzieć, że spełnisz ich oczekiwania.
Trzymaj czytelników w napięciu . Gdy ustalisz spójny wzór, możesz od czasu do czasu rzucić specjalną ofertę swoim klientom, która przyciągnie ich uwagę .
Ostatecznie treść email marketingu powinna zapewnić odbiorcom wspaniałe wrażenia z Twojej marki. Powinieneś dodawać rzeczy, które zachwycą Twoich czytelników i sprawią, że będą szczęśliwi. Może to być gorąca wskazówka, świetna okazja, ebook lub narzędzie, które dodaje wartości. Im bardziej zachwycisz swoich czytelników i trafisz do preferencji odbiorców, tym bardziej będą czekali na przeczytanie Twoich emaili. Dzięki starannemu planowaniu strategii skutecznego e-mail marketingu przez nasz zespół rozwiniesz swój biznes jak profesjonalista.
Barbara Tomczak
Webmaster & Graphic Designer
Chcesz zbudować własny kurs od podstaw? Masz pomysł na siebie, ale nie wiesz od czego zacząć? Porozmawiaj o tym z nami. Napisz wiadomość, a nasz zespół skontaktuje się z Tobą, aby ustalić termin spotkania.
Sprawdź kolejne artykuły
- Wszystko
- E-mail Marketing
- Kursy On Line
- Webinar